Despre foste iubiri


 Cochetez de cand ma stiu cu dragostea. Cand eram mica  sechestram in brate fiecare patruped ce-mi cadea prizonier. Nu de putine ori, biata vietate ramanea fara suflare.  Mama ma privea amenintator si tata ma strangea de obraji. Mustrarile  mamei  le uitam imediat ce ieseam pe usa in cautarea urmatoarei victime.  Nu ma simteam nicidecum responsabila. Ofeream iubire cu forta si nu asteptam nimic in schimb.

 Cand am ajuns la gradinita, m-am transformat intr-o cuceritoare teribila. Era imposibil sa nu fiu observata. Bretonul in colturi se asorta de minune cu fusta plisata si pantofii cu bulinute. Printre creioane colorate, povesti cu zane, pauze de desert, pijamale si sosete, m-am amorezat de un blond si un brunet. Si cum habar n-aveam ce e aia  statornicie sau  monogamie, am cochetat cu ambii crai vreme indelungata. Educatoarea m-a parat mamei, care a inceput sa se uite ingrijorata.  Tata m-a strans in continuare de obraji.


 Cand am intrat la scoala, m-am linistit subit. Jucam rolul de sora si nu aveam ochi decat pentru bucata zgomotoasa de fasa. Cerusem o sora, dar mama mi-a spus ca fusesem mult prea zvapaiata. Si cum ma stiam cu musca pe caciula, m-am multumit si cu varianta masculina. Am inceput curand sa-mi iubesc sincer fratele. Nu aveam ochi pentru nimeni altcineva, ba chiar uitasem si de aventurile puerile din gradinita. Si cum devenisem un ajutor de nadejde, mama se uita cu drag la mine. Iar tata nu ma mai tragea de obrajori.

 Primii fiori ai “dragostei adevarate” m-au gasit in perioada gimnazului. Intr-una din dimineti, m-am privit insistent in oglinda, m-am schimonosit in fel si chip si am realizat ca sunt adorabila. Atat mi-a trebuit. Am spart  pusculita si mi-am cumparat, pe ascuns, primul creion dermatograf. Cat despre rujul mamei, l-am ratacit intentionat printre caiete si carti. Primele imbunatatiri  au fost stangace, dar nu era chip sa ma vad altfel decat frumoasa. Imi petreceam vremea in fata oglinzii, uitasem complet de indatoririle de sora si renuntasem constient la statutul de eleva silitoare. Am imbratisat, in schimb, rolul de narcisista enervanta. Diriginta m-a parat mamei. Mama a inceput sa se uite, iarasi, ingrijorata. Iar tata a inceput sa ma traga de urechi.  

 Clasa a saptea mi-a zdruncinat increderea in feminitatea mea precoce. Imi redescoperisem peste vara interesul pentru partea masculina. Intrasem fara voie in etapa “flirtul si indragosteala”.  Devenisem o “jucatoare” impatimita si nu plecam urechea la bocetele fostilor.  Frangeam inimi saptamanal si nu ma mustra nici o secunda constiinta. Nu ofeream iubire, si, totusi,  primeam din belsug.  Dar cum fiecare nas isi are nasul, m-am amorezat la randu-mi de un don juan de clasa a opta. Fara dubii, cazusem in propria-mi capcana. Dupa cinci zile ma si vedeam alegand rochia de mireasa, in timp ce el isi gasise urmatoarea victima.  Ochii bulbucati de plans m-au dat de gol. Mama m-a luat in brate. Tata lucra in ture duble.      

 Adolescenta mi-a adus si prima iubire. Intrasem voit  in etapa “indragosteala pura”. Devenisem o romantica siropoasa, dar eram adorabila si fluturoasa. Vorbeam zilnic prin biletele parfumate si ne intalneam in parcul din statie. Ne impartaseam cele mai ascunse secrete  si ne spuneam soptit, la plecare,  “te iubesc”.  Ofeream iubire si primeam iubire. Si cum ochii m-au dat de gol, mama m-a tras de urechi  si tata mi-a zis sa astept pana la 18 ani.

Majoratul m-a gasit “single”. Liceul ma transformase intr-o insipida. Imi pierdusem complet farmecul si suspinam pe la colturi dupa afectiune. Dar ghinionul s-a risipit intr-o dupa-amiaza de vara.  Sfios, mi-a intins ciocolata. Cinci luni mai tarziu, ma indragosteam complet de ochii-i caprui. Renuntasem sa mai cochetez cu iubirea.  Imbibata de emotie si trairi intense, de atingeri  intamplatoare si saruturi furate, mi-am inceput povestea de iubire. Eram indragostita de-a binelea si spuneam raspicat “te iubesc”. Ma alinta adesea “maimutica”, dar asta nu ma facea sa ma simt mai putin adorabila. Sase ani mai tarziu, am realizat ca si iubirea adevarata se termina intr-un final.  Mama m-a luat in brate. Si tata m-a primit acasa.

 Acum cochetez iarasi cu iubirea. Cred cu tarie in iubire si astept urmatoarea victima.


Posted by Suflet blond

1 comentarii:

Alina spunea...

Iar eu voi fi mereu langa tine. (I hope soon)

Trimiteți un comentariu