L’amour saisonnier



Primavara:



            Primesc un ravas legat de un piciorus fragil de randunica : “Vei iubi!”, imi spune. Zambesc si-i confirm: “Sunt pregatita! Vino!” Asemeni unui ghiocel plapand ce-si scoate capusorul la lumina, si in mine inmugureste sentimentul iubirii. Sunt implinita si ma incalzesc cu prima raza de soare ce dezgheata pustietatea trairilor anterioare. Stoluri de fluturasi ma invadeaza si pun stapanire pe fiecare celula neputincioasa ce nu se mai impotriveste defel. Iau martisorul amoros cu snurulet impletit de pasiune si sinceritate si mi-l agat aproape de inima; este la adapost acolo de ratiunea care distruge totul cu privirea-i critica.

 




Vara:

            Iubirea incepe sa transpire si sa-si mai reveleze din straturile-i ascunse pana acum. Ma simt ca o floare a soarelui cu orientarea permanenta dupa soarele meu. Stau periculos de aproape si nimic nu ma sperie; nici macar dezagregarea propriei fiinte. Sunt intr-un univers exclusivist, numai eu si El. Ma incred cu totul in sufletul pe care-l vad pereche si ma arunc intr-un ocean de trairi fara colac de salvare sau aproape de tarm; sunt luata de val. Ma racoreste din cand in cand o ploaie, dar nu vreau sa tin cont decat de perfectiunea curcubeului de dupa. Zbier cat ma tin plamanii “Iubesc!!!!”

 

Toamna:

            Cuvintele incep sa zboare intre noi asemeni frunzelor fosnitoare care se desprind fara niciun regret de copacul care le-a hranit atata vreme...Se duc...Totu-i banal si monoton. Poveste sentimentala – iubire de toamna. Fructele sunt parguite si gata sa pice – nu stiu daca vreau sa ma infrupt din ele; sau poate nici el nu vrea...Pasarile calatoare se duc spre taramuri mai calde; sufera si ele de raceala trairilor. Simt frisoane date de umiditatea ploilor mult prea dese; si curcubeele nu mai apar...Ma adapostesc sub o umbrela- eu singura, caci el a plecat.

 
 
 

Iarna:

            Imi trag rapace pe mine vesmintele, dar ele nu ma pot incalzi ca bratele tandre de acum un anotimp. Un turture metalic imi strapunge crud inima: ah! e doar o amintire! O savurez cu nesat si zambesc. A fost frumos si intens! Am o poveste de spus la gura sobei – pacat ca nu e nimeni sa ma asculte ; e o poveste de iubire. Mi-o spun mie si meditez: “astept randunica la primavara pentru ca stiu sa iubesc si sa pastrez. Acum  nu a ramas decat

“Osul suav ce-mpodobeste inima

Scheletul clipei strabatand eternul...”

 

 

Posted by L

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu