Ganduri la final de an


Am mai ajuns la un final de an si spun asta desconsiderand cu indolenta avertizarile pentru sfarsitul lumii, dar cu convingerea ca nu avem cum sa ne inecam ca tiganul la mal, dupa ce am parcurs atat de glorios aproape inca 355 de zile pe acest mirific taram; ultimele 10 zile sunt sigur date bonus pentru realizarile fabuloase de peste an si pentru ca nu am comis fapte intr-atat de abominabile incat sa plece ingerasii de langa noi.

 

La inceput de fiecare an imi fac o listuta de cateva pagini serioase cu obiectivele de atins pe anul ce inmugureste; am grija sa nu fie realiste deloc si sa-mi conserv dezamagirea drept statusul de fapt al naturii mele si sa ma educ in asa fel incat sa nu ating perfectiunea in mod voluntar si nu pentru ca asa imi iese sau, mai bine zis, nu imi iese.





Consult si lista de anul trecut si vad ca aveam marcat cu litere boldice sa citesc macar o carte pe luna; stau si ma gandesc ca daca se considera si cartile de povesti pe care i le citesc regulat fiicei sau pliantele cu program tv sau ofertele de la supermarketuri, este un punct marcat la capitolul asta, caci de altfel  constiinciozitatea m-a impins sa cumpar o groaza de carti, dar toate achizitiile sunt inca protejate de praf de tipla cu care le-am luat din magazin.

 

Mi-am mai propus si sa investesc mai mult in timpul meu liber si sa nu-mi mai dorm viata, “spare time-ul” meu sa fie intr-adevar un “quality time” ; sa ma duc la un concert de muzica clasica, sa frecventez piese de teatru, sa-mi pun la punct lacune din cultura generala, dar ce crezi...am ajuns la elevata concluzie ca sunt o “culta inactiva” (in acelasi borcan cu prietena mea cu care trebuia sa fac toate astea, dar cu care am preferat sa ne ducem la shopping sau la ceiuturi pentru ca ne-a fost mult mai comod si nu ne-a solicitat neuronul prea mult).

 

Calatoriile sunt si ele un domeniu spinos si pe care, in euforia inceputului de an, mi-am zis ca pot sa le exacerbez si sa prind aripi cu care sa depasesc granitele tarii; dar se vede de la o posta ca sunt romanca get-beget, fara perspective de a-mi depasi conditia si m-am limitat la calatorii provinciale pe meleagurile natale, la stane de oite transhumante in altitudini ridicate si la peisaje marine cu busturi goale si grasute.

 

Ascensiunea profesionala a fost ca o trecere de la lunca la campie, dar undeva tot aproape de nivelul 0 al marii; dar clar e un domeniu realizat in comparatie cu altele! Deci inca un punct bifat!

 

Fizicul meu implora schimbari radicale, dar s-a speriat de nuditatea buzunarului si absenta nemotivata a motivatiei :) si daca nu sunt prea clara in exprimare, vezi “Vesnic la dieta” si o sa se faca lumina. Si totusi incepand cu anul ce a trecut mi-am inlocuit samponul cu vopseaua de par si crema hidratanta cu fond de ten antirid, dar e de bine, pentru ca ma simt mai tanara si mai frumoasa ca nicicand.

 

Cu atatea succese de anul asta, ma gandesc serios ca anul viitor sa ma limitez la niste targeturi mai umane de genul: planteaza o livada, fa un copil- sau gemeni, contruieste o casa, cucereste Everestul, joaca intr-o piesa de teatru pe Broadway, scrie un best-seller, castiga la loterie, doboara recorduri mondiale la atletism, fa o calatorie pe Luna sau Marte (care e pregatita sa te primeasca),etc! Si stii care e faza? La cum se aliniaza planetele, vad o conspiratie sa-mi indeplineasca macar juma din lista asta, caci de nu, va fi din nou un alt an in care am trait la maxim alaturi de cei dragi si m-am bucurat de orice clipa in care am fost sanatoasa, asisderea apropiatilor mei si paharele pe jumatate pline au fost apreciate la maxim - atata timp cat au continut si un pic de alcool :)

 

 

Posted by L

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu